Taylor Travel Management Group - Merkstrategie en digitale strategie
Merk en digitale strategie Taylor Travel Management Group
Taylor Travel Management Group is een luxe travel management organisatie die zich richt op familiebedrijven, zakelijke leiders, internationale artiesten en topsporters. Met ambitieuze plannen voor internationale groei was het essentieel om een scherpe, gedragen merkstrategie te definiëren die de unieke waarde van Taylor Travel helder en krachtig communiceerde.
Ablestar werd gevraagd om, samen met het managementteam van Taylor Travel, in een gestructureerd traject een toekomstbestendige merkstrategie te ontwikkelen. Gedurende zes intensieve workshops maakten we gebruik van ons Actionable Brand Success Model om de merkstrategie, merkpositionering, de merk waarden en merk expressie van Taylor Travel scherp te stellen.
Uitdaging
Taylor Travel had behoefte aan:
Een gedragen merkstrategie die richting gaf aan groei en internationale positionering.
Duidelijkheid over de unieke waardepropositie en onderscheidend vermogen in een competitieve markt.
Een focus op doelgroepbehoeften en hoe het merk hier strategisch op kan inspelen.
Consistente, heldere kernboodschappen voor zowel interne teams als externe stakeholders.
Het doel was om Taylor Travel als dé autoriteit in luxe reismanagement te positioneren, met behoud van de persoonlijke en exclusieve service waar het bedrijf bekend om staat.
Onze Aanpak: Het Actionable Brand Success Model
Ablestar hanteerde het Actionable Brand Success Model, een gestructureerde methode om merken strategisch op te bouwen en actiegericht te positioneren.
Fase 1: Brand foundation
In de eerste series workshops hebben we met het kernteam de ambities omgezet een een strategisch plan om vervolgens de purpose, missie, visie, kernwaarden en ambities helder te formuleren.
Fase 2: Brand positioning
In de tweede series workshops hebben we doelgroep in vorm van persona's en archetypes in kaart gebracht en hebben we een analyse gemaakt van de concurrentie. Door het in kaart brengen van de behoeftes van de doelgroep en de concurrentie konden we de stap maken naar een unieke merkpositionering en een unieke brandclaim definieren.
Fase 3: Brand Character
In de derde serie workshops zijn we aan de slag gegaan met het merk karakter. Het merkkarakter van het merk wordt gevormd door de brand personality oftewel de merk persoonlijkheid en de brand voice, de manier waarop je je doelgroep wilt aanspreken. Samen geven ze body aan het merk. In de workshop bepaalde we een set van menselijke eigenschappen en merkkenmerken die aan het merk werden gekoppeld, waardoor het een unieke persoonlijkheid en herkenning krijgt in de markt en in de hoofden van de consumenten.
Fase 4: Brand experience
In de laatste serie workshops zijn we aan de slag gegaan met de brand experience oftewel de uitingen van het merk. Zo creëerden we de core message, storytelling, de tagline en de merkbelofte. Het vormgeven van de identiteit en de uiting wordt verzorgt door onze zusterorganisatie creative & digital agency Craftmore welke is gespecialiseerd in het doorvertalen van merkstrategie naar digital brand experiences.
Fase 5: Digitale strategie
Nadat de herpositionering van het merk voltooid is hebben we de digitale strategie geformuleerd. Hierbij hebben we gekeken naar hoe het merk zich op een unieke manier kan onderscheiden van de concurrentie op digital vlak. Dit vanuit meerdere invalshoeken te weten, ux, design, SEO, SEA, Commercie en conversie.
Uitkomst
Taylor Travel Management Group - Redefining the standards of luxury travel